julångest

Jag har julångest..... alla runt omkring mig stressar det ska fixas julmat,julklappar ska köpas, allt ska vara som det alltid varit ...jag blir bara skogstokig på alla människor som stressar för tre dagar jul....

RELAX.. säger jag bara.....
bättre lugn o harmoni än stress som slutar i bråk och sura miner...

Mina tidigare jular har varit med den stora familjen , jag har stressat ,lagat mat och handlat julklappar varit den duktiga kvinnan , den perfekta mamman ,älskarinnan... ohhh va trött jag var på det livet... bara stressa och fixa allt för alla andra .. jag själv satt där bara sönderstressad och trött ......( inte hela tiden förstås missförstå mig inte nu :-) )

Nä mitt liv är ändrat idag på många sätt jag hoppade av ekorrehjulet 2009
så glad för detta och nu firar jag bara julen med dem vännerna och familj jag vill göra det med ... jag bestämmer över mitt liv... så underbart!!

Jag vill nu önska er alla en kärleksfull jul och ett gott nytt år.. glöm inte att stressa mindre, tänk mindre och ger mer av er själva tillvarandra och framför allt hoppa av ekorrehjulet 2012...

Jag lovar er det blir bättre och ni kommer må så mycket bättre att inte uppfylla allt och alla andras krav och sänk kraven på er själva ni duger som ni är!!!!!!

för mig är nr uno,dos,tres....
- Att få vara frisk!!
- vara nära mina barn
- ha ett trivsamt och gott arbete
- ha ett underbart sexliv ..så klart :-)


God Jul och Gott Nytt År!!
//LOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0