Vem är jag?

Börjar fundera på min identitet?

När man är gift så är man nåns fru, även om man är skild så är man hans exfru. Hör ofta hur folk benämner andra kvinnor som man är hans fru, inte vid ens egna namn.
Eler så är man ett med sitt jobb. En av dom första frågorna man brukar få när man träffar nya är:va jobbar du med? Väldigt ofta ljuger jag då. Jag brukar säga att jag är gynekolog, då brukar disskusionen vara färdig. Tycker jag personen i fråga är lite halvdryg brukar jag svara att jag är lapplisa och lappar på provision, det lämnar ingen oberörd. Tro mig jag har massa bra argument varför livet som lapplisa är fantastiskt. Är det så att idag är ens jobb ens identitet?
Nu har helt plötsligt min identitet blivit en av dom i rosa tröjor. Tro mig jag älskar de andra tjejerna av hela mitt hjärta, MEN jag är faktiskt EN person.
Ta en titt på dom runt omkring er och försök uppskatta och se personerna som dom är, inte för vem dom är gift med vilken familj dom tillhör eller för vilket jobb dom har eller vilken grupp dom tillhör. Uppskatta personer för deras egenskaper som dom har som människa istället.
Kram på er där ute.                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0