Semester..........

Sitter här hemma ikväll och är så uttråkad.
Men igår tog vi båten över till Danmark. Säga vad man vill om det men barnen älskar att träffa Nicke Nyfiken. Frukostbuffen är fantastisk god...och Fredrikshamn är såå trevligt.....!

På vägen hem så satt jag och analyserade folk och då framförallt familjer. Man undrar hur de kan hålla ihop.... De flesta som analyserades av mig var otroligt omaka och pratade knappt med varandra. Man pratade genom barnen.....Känns det igen?

Men vem är jag att sitta här och döma om folk passar ihop eller inte? Har jag några speciella kunskaper i ämnet? Nej verkligen inte och det är ju det som är så sjukt kul. Att sitta och bara studera och döma folk helt baserat bara på mina egna fördomar.

Ett par som satt bredvid oss på båten hem. Två barn 7 & 9 ...hon såg ut som 46 och han som en fräsch 40 åring.... Det har ingenting med åldern att göra men man undrar vad dom hade gemensamt, för bägge satt och läste varsin bok hela resan och den är ju ändå 3 1/2 timma. Så jag började tänka att de var kompisar som åkte med sina barn...? Men bägge hade ringar på fingret.....
Det är väl ingen som vet att jag sitter och ler brett inombords när jag lite i hemlighet studerar dom? Tänk om dom visste vad jag satt och skrev nu. Skulle dom bli arga? Skulle det leda till skilsmässa?

Nej, det är inte lätt att vara ett snyggt matchande par i mina ögon. Och hur ser ett snyggt matchande par ut? Samma träningsoverall?  Hehe...

Beskriv gärna för mig hur ett passande par ser ut. Och du har du tråkigt och vill se "roligt folk" sätt dig på en bänk utanför GEKÅS i Ullared eller ta båten över till Danmark.




www.stenaline.se





Kommentarer
Postat av: Ellen

Ja du...kära Miss NN,



Kanske därför har du aldrig kommit speciellt långt i dina relationer. Att vara tyst och lugn i en familj kan vara väldigt skönt, så även i en par relation. Själv hatar jag folk som måsta babbla på hela tiden bara för sakens skull. Känner man varandra tillräckligt väl så behövs få ord - speciellt under en sunkresa via Stena!



Fattar inte att du är 40...hur kan du ha missat allt vad personlig kommunikation handlar om?

2011-08-02 @ 03:20:18
Postat av: C

För det första är jag inte 40.....vi är faktiskt inte 40 i den här bloggen ....vet inte om det står någonstans att vi skulle vara det.;) Jag är heller inte singel alla på bloggen är inte det heller.

2011-08-11 @ 14:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0