Familjen i livets puzzel!!!

Hade släkten hemma idag...
Varje gång jag bjuder hem hela familjen blir jag påmind om hur jag tänkte och vad jag ville för 18 år sedan.. Jag och barnens pappa, vi kan kalla honom för P, var ganska unga föräldrar och hade lite en bild om hur vi ville leva livet som familj.. Min dröm var naturligtvis som många andras, vi skulle leva tillsammans livet ut, skapa traditioner osv..

De fanns många anledningar till att vi separerade efter en tid och jobbigt var de för oss båda men vi har alltid focuserat oss på barnen och vart vänner.. Idag är de ca 9 år sedan vi separerade och jag har fortfarande svårt med att få bort drömmen/bilden om helheten..

Vem jag än träffar i livet så kommer den mannen aldrig kunna dela den glädjen med mig när barnen lyckas med något, tar studenten, tar körkort, universitets examen. får barn osv... svårigheten att finna någon som mina barn kommer överens med och tvärt om, som tycker jag uppfostrar eller att den relationen som jag tycker jag har med barnen är bra..

Någon som jag kan dela glädje med och som finns där under mina sämre dagar och självklart tvärt om.. Jag fick frågan idag om jag tror på kärleken.. Herregud, de svaret hade vart enkelt för 3 år sedan.. men idag?!... Har ingen aning.. Jag är en romantiker, drömmare och tänkare... Min stora dröm är väl att prinsen ska komma och att vi ska leva lyckliga i alla våra dgr.. Men jag blir mer och mer övertygad om att de nog inte kommer att hända.. Kanske problemet ligger hos mig, att släppa in en ny man i ens liv är ingen enkel sak när man har barn.. Sen är de ju så att barnen är egna individer och självklart tycker saker och ting och hur jag än gör så påverkas jag av deras åsikter.. Jag vill så gärna att alla ska vara så lyckliga som möjligt.. Skratt och glädje är en väldigt viktig del för mig..  Som oftast går och ler..:)

Ja, livet är inte enkelt och man får göra de så bra som möjligt.. Även om man inte kan styra allt så är de ganska mycket man kan styra... Så jag fortsätter att följa flödet och följa med så gott de går..

Tack för att du läste hela texten och för visat intresse..<3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0