Vad har man för ansvar för dom som finns omkring sig?

Fått veta att en gammal bekant har valt att avslutat sitt liv, lämnar efter sig både små barn och en käraste. Sitter och funderar hur jag känner inför detta. Min första känsla är att jag blir jätte ledsen, sen blir jag arg för att sen fundera på om jag kunde gjort något.

Vad har man för ansvar för dom som finns omkring sig?

Jag har valt bort många människor i mitt liv som endast är energitjuvar eller som bara vill vara med en i medgång och försvinner väldigt snabbt i motgång. Däremot har jag en vänskara som jag bryr mig väldigt mycket om, och jag hoppas att om någon där mår så dåligt att jag inte skulle missa det. Men vad vet man igentligen, om man hade frågat partnern i fråga om det hade vart några tecken så tror jag, eller vet jag att svaret hade blivit NEJ.

Vad jag har lärt mig av detta är att försöka ta hand om mina nära och kära en gång extra, Våga vara nära och faktiskt fråga och orka med att hjälpa när det är tungt. Det är ju alltid mycket roligare att vara med människor som är glada och har flyt. Men riktig vänskap finns man även med under tunga stunder.

Ta hand om varandra där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0