Att man aldrig kan vara nöjd....

Jag är typiskt en sån person som bara vill ha mer och mer. Alltid är det något som kan förbättras.
Under påsken har jag funderat mycket på att jag inte vill leva ensam.... Fortfarande vill man gifta sig och leva lycklig i alla sina dagar eller det kanske bara är en dröm. Man kan inte leva lycklig i alla sina dagar....eller?
Men vill vara nöjd med det man har istället för att sträva efter något bättre. Att vara tacksam för vardagen och njuta av sina långa arbetsdagar....gör någon det förresten...?
Britney nysnaggad...tror ni hon var nöjd efter sitt beslut...?
Blir jag lyckligare med mer pengar....Japp tror det även om det är kortsiktigt, samma rus som uppkommer när jag shoppar eller fyndar.
Är detta något en terapeut kan hjälpa en med. Om jag får bättre självkänsla vill jag då bara handla kläder på H&M.......nopp tror inte det. Detta ADHD liknande syndrom jag lider av kan bara lindras av jakten på lycka.....och någonstans finns den. Kanske i en ny soffa eller en ny bil !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0