Att vara mamma är ingen ålder, det är en livsstil

Ligger och tittar på tv idag...tjohoo har inte haft tv på 5 veckor.
MTV ungdomskanalen eller ....var det när jag var ung.
TEEN MOM tårarna rinner, dels för att barnen är så söta och mina barn inte är hemma...men det är bara så tragiskt att se. Tjejerna är så unga men själva tror de att de är vuxna. Och gud vad de verkligen är beroende av sina föräldrar. Gode gud låt mig vara över 50 när jag blir farmor...
Farrah, Maci, Amber och Catelynn har växt sedan vi såg dem senast men framförallt har deras barn växt och blivit gående, pratande små busar. Hur har livet förändrats från att de var gravida tonåringar då vi först fick lära känna dem i 16 & Pregnant till nu då de är självständiga mammor till småbarn. Och hur är det med deras kärleksliv? 

Det är inte lätt att vara mamma, det är ännu svårare att vara mamma åt ett barn när man själv fortfarande räknas som ett barn.


I varje episod får vi följa dessa fyra tonårsmammor när de möts av de ständigt utmanande prövningar det innebär att vara en ung mamma: giftemål, relationer, familj, adoption, ekonomi, sluta high school, börja college, skaffa jobb och kanske det största steget av alla, att faktiskt bryta sig lös och starta upp sin egen familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0