Ensam!

Många tror säkert att man som ensamstående varannan vecka förälder att det är kanske jul som är den värsta tiden att vara själv. Jag skulle säga att det är en högtid som tex påsk som det gör sig mest påmint att man inte är en hel familj.
Jag känner mig alltid ledsen över att det blev som det blev såna här helger, och blir deppig. När jag tänker tillbaka så gjorde man inget specielt men det var endå en familje högtid.
Jag är dock lyckligt lottad som har mina nära vänner som vi alltid hittar på roliga saker med, men funderingen kommer ändå, hur blir det när några av oss stadgar sig och vill göra dom där sakerna som man gör som par/familj?
Skulle vilja säga till alla där ute som läser detta: fundera på om ni har någon i er närhet som faktiskt känner som jag? Ring då den personen och fråga om ni kan göra nått kul/ mysigt.
Tack mina fina vänner att ni lyfter mig när jag tycker det är jobbigt.
GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Igenkännande

Jag känner igen det allt för väl. Själv är jag i det stadie som kommer efter ditt. Då i princip alla mina bekanta har sambo/barn/respektive så är man extremt ensam vid denna tid. Speciellt då många åker iväg. Stay strong och håll hårt i dina vänner och ha en superpåsk.

2012-04-07 @ 13:21:54
Postat av: [email protected]

Det svåraste är nästan att vara med sin "gamla" familj. Sina föräldrar och syskon som alla har familj. Då blir man den udda fågeln som inte riktigt passar in. Nä, tacka vet jag vardag :)

2012-04-07 @ 14:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0