Kåta damen

’Alla tror jag är den där kåta damen’


Vi skriver om mycket sex i denna bloggen med både ris och ros i kommentarerna ....
Men visst är de kul och livet ska vara kul och inte så stelt. man kan inte ta allt på fullaste allvar jämt... 
vi lever bara en gång och tänker ha kul på vägen...
Jennifer Coolidge har fått många skamliga förslag ­efter att ha spelat Stiflers mamma.   Jennifer Coolidge har fått många skamliga förslag ­efter att ha spelat Stiflers mamma. Foto: F CHRIS PIZZELLO

Jennifer Coolidge om sin roll i ’American pie’ som har förändrat hennes liv

För 13 år sedan blev Jennifer Coolidge ”Milf” och Stiflers mamma med hela världen.

I ”American pie: reunion” upprepar hon rollen som förändrat hennes liv.

– Jag skulle kunna vara en torr grönsak men ändå få ligga, säger hon till ­Nöjesbladet.

Jennifer Coolidge, 48, har sina teorier om varför just hennes rollfigur i filmserien ”American pie” blivit en sådan ikon.

– Jag var antagligen den första kåta kvinnan som dykt upp på ett tag. Jag spelade med eftersom det verkade vara en bra idé och jag har ­alltid gillat det, säger hon.

Originalet i filmserien blev en jättelik kassasuccé.

– Folk säger ofta att det var en generationsfilm. Jag tar det som att det speglar en period i deras liv som var bra.

– Inget hemskt drabbar egentligen någon. Ingen är djävulskt ond eller elak. Det är bara en film om sex och pinsamheter och mer sex.

Imagen som sexsymbol gör att främmande personer ofta frågar henne om råd.

– Jag säger alltid, ”Håll på er så länge det går”. Själv brukar jag vänta minst en vecka när jag är på filminspelning. Den person man gillar första veckan brukar man inte gilla den sista.

Tackar Gud

Hon fortsätter på det ­inslagna spåret.

– Ibland är jag glad över att jag inte låg med en viss person. Det kan visa sig att han var elak, eller en usel dricksare.

Hon skrattar.

– Jag tackar Gud för Stiflers mamma. Det är tack vare henne jag har en karriär. För kvinnor i Hollywood är det oftast över mycket tidigt. Hon konstaterar också andra fördelar med rollfiguren.

Får mycket gratis

– Det bästa är att folk av ­någon anledning vill ligga med henne. Det gör att det för Stiflers mamma alltid finns en biljett kvar till utsålda flyg, alltid en biljett kvar till en utsåld konsert.

På frågan om hon dragit fördel av det ler hon.

– Jag gick igenom ett uppbrott för ett par år sedan. ­Eftersom jag var Stiflers mamma behövde jag inte vara singel. Hade jag varit någon annan hade det säkert varit en tråkig tid, men alla tror att jag är den där kåta damen.

Och nu?

– Erbjudandena kommer fortfarande, om du förstår vad jag menar.

Hon blinkar.

– Det slutar aldrig. Jag skulle kunna vara en uttorkad grönsak och ändå få frågor om jag ville med på en åktur eller gå och käka glass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0