att hjälpa en vän...

Att hjälpa en vän som inte mår bra eller bara behöver prata ut är väldigt naturligt i min värld....

Jag har genom åren haft en rad olika vänner som jag hjälpt en hel del med olika saker de kan vara att passa deras barn ,coaha och ge feedback när dem söker nytt eller har ett jobb där dem ställs inför utmaningar,tvister,anhöriga som utfört hemska brott, om någon anhörig till dem är väldigt sjuka och dem är väldigt ledsna för deras skull - att få stöd och bara vara en varm famn att luta sig i och jag brukar alltid försöka se de positiva och få dem på bättre tankar få dem att skratta igen.
De jag inte förstår är att vissa begär något tillbaka de förväntar sig det ..jag tror att om du hjälper en vän eller flera så kommer det en dag då du kommer få hjälp när du behöver de, det är inget jag behöver förvänta mig tillbaka.
Jag hjälper för att jag vill göra det och att jag tycker om att göra mina vänner och familj glada...
Visst är det fint att ha en vän/vänner du kan lita på och som jag har många fina vänner -jag är så glad att ni finns!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0