Nej betyder Ja!!!!!

Jag börjar komma till åren, inte Palace krokodil åren men ändå. Då ställs man för vissa val hur man vill leva resten av sitt vuxna liv, vill man börja om?
Om jag träffar en man och han vill ha barn men inte jag, för jag tycker att jag är för gammal eller för att jag redan har barn och inte vill ha olika pappor till mina barn eller vad nu anledning är. Då är ett NEJ ett NEJ.
MEN
Om vi vänder på situationen alltså att kvinnan vill ha  barn och mannen vill inte.
Då tror jag att i 9 fall av 10 så blir det fler barn. Alltså NEJ blir JA!
Vi kvinnor vet hur vi ska göra för att få som vi vill. Det börjar med att det sägs att man nöjer sig med hans barn, man tar hand om dom och gör sig oumbärlig och gör livet bekvämt för mannen. Men jag har svårt att tänka mig att det finns någon kvinna som har en önskan om egna barn som nöjer sig med nån annans. Skulle dom göra det kommer det troligen födas en bitterhet längre fram i livet att man offrade sig.
Det är dock så att det är egna barn och andras ungar!
Barn är inget man bara sätter till världen, utan det är ett livsåtagande. Man har som förälder alltid skyldighet att älska och ta hand om sina barn. Så välj Mamma/Pappa med omsorg om ni ska skaffar barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0