Tacka X- FRUN!!!!!!

När nån träffar en ny man hör jag allt som oftast att hans ex fru är helt dum i huvudet, hon är galen hon är ute efter pengar av han, ja listan kan göras lång med allt jag hört.

Har ni aldrig funderat på att det finns två sidor av myntet? Vi som kvinnor är återigen där och hackar på varandra, hur ska det kunna bli bättre?

Jag ska försöka tänka om jag träffar en man som har ett ex att vara tacksam att hon har funnits där och "uppfostrat" honom till att bli den han är idag. För det finns väl ingen som är så korkad att dom inte fattar att hur man blir mot sin nästa är på grund av hur man levt med sin förra? Man utvecklas tillsammans i ett förhållande och man har faktsikt en gång i tiden älskat varandra. Detta kan vara svårt att komma ihåg när man står och bråkar om hur pengar, saker och hur barn ska " fördelas"

Detta är naturligtvis samma för män, dom har oxå " uppfostrat " sina fd. Men om ni tänker efter är det ofta ni hör en man säga: Hennes ex är helt tokig, han försöker ..... osv. Självklart finns det fall det är så men inte i samma utsträckning.

NEJ, nu är det dax att vi kvinnor slutar att hitta fel på varandra. Försök att inte se andra kvinnor som ett hot utan istället som en möjlighet.

Tänk vad det hade vart mycket lättare om min förre dettas nya tjej hade vart lite smart och istället för att se mig som ett hot hade sett mig som en tillgång, jag har endå ett och annat års erfarenhet som hade kunnit komma henne tillgodo. Det kommer en vardag för alla förhållande när man ser den andres brister och fel. Då är det försent att förstå att x- frun faktiskt hade rätt i mycket. Tro det hade vart skönt att kunna bolla med x- frun hur hon vände sig i en viss situation, för man har faktiskt vart i relation med samma person.

Så tjejer, nästa gång ni träffar en man, se inte x frun som ett hot utan tacka henne för att hon gjort mannen du älskar till den fina person du faktiskt tycker att han är!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Grymt bra inlägg, håller med till 100 procent!

2012-01-28 @ 14:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0