RESPEKT!!!!!!!

Jag lever efter att alltid behandla andra människor som jag själv vill bli behandlad samt att jag försöker visa människor i min omgivning respekt.

Brukar fundera när jag ska göra nått eller om jag gjort något hur jag skulle reagera om någon gjort detta mot mig, hur skulle JAG känna eller reagera? Därefter ta ett beslut om hur jag ska handla eller i värsta fall faktiskt be om ursäkt om jag trampat snett. Det gör vi alla ibland!!

Detta tycker jag skulle vara en självklarhet för alla människor, men så är verkligen inte fallet. Mina kloka vänninor brukar tala om för mig när jag blir besviken på människor att man kan aldrig förvänta sig att få bara för man ger, tråkig tanke tycker jag!

Jag brukar säga att respekt är inget man får av andra människor utan det förtjänar man! Det låter väldigt bra, men det är inte heller alltid sant.

Tänkte på den anonyma människan som kommentera på ett inlägg och sa att hon äcklades av oss och att vi var sunkbrudar. Vad baserar hon detta på?

Jag skulle vilja att ni som träffat oss ute funderar på om;

  • Har någon någonsin har vart otrevliga mot er? ( eller är du irriterad över att vi tar plats?)
  • Har någon någonsin sett att vi gör något annat än att pratar med killar när vi är ute? ( Nån som hånglar på lokal, eller har ni sett oss lämna krogen med några män?)
  • Är det någon som sett oss vara jätte fulla och bete oss illa? ( Har du tittat i glaset om det ens är alkohol i det? Ofta kör vi och dricker KM Virgin)

Dom som känner oss väl, vet jag har en enorm respekt för oss, både som enskilda individer och som en grupp. Dom kan oxå se detta med Glamoskråma med glimten i ögat, för mycket av det vi skriver om är sånt man inte FÅR LOV att skriva om, man bara skvallrar om det.

Alla har rätt att ha sin åsikt, och självklart har vi alla klampat fel någon gång för vi är människor.

Jag önskar om JAG behandlar DIG på ett sätt som du inte gillar att du inte har respekt för mig, säg till låt mig få en chans att reflektera över det jag gjort. Jag lär mig nått på vägen och troligen du oxå!

Jag är övertygad att människan vill vara god, men ofta fokuserar på fel saker och tappar bort sig!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0