När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var

Läst ut Jessica Anderssons bok...När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var
Inget litterärt mästerverk men det gör Jessica heller inte anspråk på att ha skrivit. Fängslande berättelse.
Intressant hur hennes och myndigheternas uppfattning om händelser i barndomen går helt isär.
Stark kvinna som gjort upp med sitt förflutna i stället för att fastna i det. Hon är en lysande artist tycker jag och i Lets Dance var hon fantastisk.
Där jag växte upp fanns det några som kom från liknande bakgrund alla har blivit starka och trygga människor och ingen har faktiskt gått i sina föräldrars fotspår.
Uppväxten påverkar oss alla olika.
Jag skulle gärna vilja ta emot ett fosterbarn men tiden finns inte riktigt nu.
Tänker på min systers son vars pappa dog en alldeles för tidig död, han fick 2 nya barn med en alkoholiserad mamma, de är nu 7 och 8 år och är fosterhemsplacerade i olika hem. När jag tänker på dessa små barn så blöder mitt hjärta.
XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0