Mitt sätt att se på den livslånga "kärleken"..

Att se ett ansikte om och om igen, att vakna eller somna till de första/sista man ser, att inte tröttna är bara en liten del i resten som ska fyllas ut..
Utseendet ÄR viktigt och utstrålningen som kommer inifrån men även själen.. 

Hur ser samhället ut idag, vad är de vi egentligen vill ha? Hur påverkade är vi av allt runt omkring? Senaste bilen, finaste huset, snyggaste modet, Vitguld eller guld, häftigaste upplevelserna, resor o.s.v....... Svårt att motstå något nytt och vackert... Lika så är kanske "kärleken".. Vad jag vill säga är att när man väl träffat prinsen så är de inte slut på möten med "andra prinsar"..  Nya modeller, yngre, äldre, snyggare....

Jag tog mig en funderare, satte mig ner och försökte komma på hur jag vill mitt liv med min prins ska se ut.. Som jag skrev tidigare så har utseendet en viktig del, de finns så många olika modeller, långa, korta, mörka, ljusa, med/utan hår osv.. Jag har haft alla dessa sorter och ingen påminner om den andra... Så vad är de som just jag faller för?! alltså vad har mina X gemensamt?
Glädje, humor, att älska livet, livs njutare, var några saker.. Något annat var att ALLA var/är enormt duktiga på de yrken de valt och mycket drivna..

När jag var runt 25 år såg jag en relation på ett helt annat sätt än vad jag gör idag. Min partner ska vara min bästa vän och älskare, inte så stora krav kan man tycka.. men att vara min bästa vän har inte bara ett krav utan en massa krav.. Att vara min älskare har inte riktigt lika många krav och så länge man kan prata eller visa vad man tycker om så lär de inte bli några bekymmer. Vill jag tro..

Sen ser mitt liv ut på ett sätt jag helst inte vill ändra på och då är mitt krav att även "prinsen" har ett liv och umgänge som han trivs med och att de faktiskt går att pussla ihop dessa två vägar till en kanske ganska stor och bred motorväg... Även om jag kör åt ena hållet och han kör åt de andra så ska de kunna funka ändå!? De absolut viktigaste är väl då att min "Prins" ska känna sig trygg i alla möten jag får med andra prinsar!!...

Så, Vad jag önskar mig är alltså ett liv på en stor motorväg där vi antingen kör varsin bil åt olika håll eller kanske tävlar och har kul eller tillsammans påväg mot nya äventyr.. Oavsett hur så känner vi alltid varandras närvaro... <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni tjocka gamla damer med all er avund! Låt dom unga blomstra och ruva er själva tillbaks!



http://www.widerstedt.com/

2012-05-15 @ 00:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0